2012-05-22 | 13:01:16 | Kategori: Frågor & Svar

Svar på tal - Källa!




Kommentar;
Men du skriver ju aldrig källa till dina inlägg så varför ska vi skriva källa? Förlåt men alltså, en riktig fansida ska alltid skriva källa, för vart hittar du din information liksom? Och är den ens trovärdig? Du skriver aldrig vart du hittar dina källor, såå.. Varför ska vi? Hoppas du tar åt dig.. Annars är det en bra blogg, men ett tips är att skriva vart just DU hittar din information..


Svar;
Jag skriver källa när det är någon som har gjort sin egna bild,eller när tex en blogg har laddat upp något som jag inte har hittat. Då skriver jag också källa. Men jag skrev att man ska skriva källa på denna bild för jag har tagit den själv! Om det tex är ett företag som tex en tidning som har skvallret då skriver jag inte källa,men när det är en privatperson som har tagit bilden eller vad det nu är så skriver jag källa oftas. Kan inte skriva källa om jag inte vet vart informationen kommer ifrån,för jag tar oftast inte från den personen som laddade upp bilden/informationen från första början,skit svårt att ha koll på alla lovatics. Och så är det väldigt ofta att jag hittar information på en tumblr,där den tumblrn har hittat informationen på en annan sida..den skriver inte källa och då kan inte jag skriva det heller,för jag vet inte var den kommer ifrån från första början. När jag började blogga så skrev jag aldrig källa men för kanske 1-2 månader sedan så började jag göra det för jag insåg hur störande det var att någon kopierade mina inlägg rakt av. Och tack!
Någon mer som har lust att skriva något negativt? Gör det nu,så kan jag ta allt i samma inlägg.




UPDATE



californiandoll om Svar på tal - Källa!:
Har ingenting emot din blogg,o tjejen som kommenterade ovanför verkar ha problem. För detta är din blogg,du bestämmer så egentligen tycker jag inte att du ens ska försvara dig. Din blogg,dina regler liksom. 

Peeeeaaaceeee, älskar bloggen,seriöst den bästa demi bloggen i hela sverige :) kram




Svar;
I LOVE YOU! Btw riktigt snygg blogg har du :D

Anonym

Designen är ful

2012-05-22 @ 19:55:11
californiandoll

Har ingenting emot din blogg,o tjejen som kommenterade ovanför verkar ha problem. För detta är din blogg,du bestämmer så egentligen tycker jag inte att du ens ska försvara dig. Din blogg,dina regler liksom.



Peeeeaaaceeee, älskar bloggen,seriöst den bästa demi bloggen i hela sverige :) kram

2012-05-22 @ 19:56:34
URL: http://californiandoll.blogg.se/
Emmelie

Tycker att bloggen är bra men kanske fler inlägg. Det skulle uppskattas sjukt mycket då jag besöker din blogg 5-6gr//dag

2012-05-22 @ 21:29:54
Anonym

mer uppdatering håller jag med om. annars är den bra.

2012-05-22 @ 22:01:37
Anonym

din blogg är bra :D

2012-05-22 @ 22:57:51
Anonym

För att vara ärlig? BULLSHIT. Man ska ange källa - även om du hittar den på en tumblr, en twitter eller en fansida. Det är för respekt!! Samtidigt är det väldigt bra för dina läsare om de själva vill gå in på där du hittade ditt material.

Så lägg av och underlätta för dina läsare plus att vara en god förebild för att få dina läsare att skriva källa när de hittar informationen här. Dags att börja skriva källa på allvar annars får du skylla dig själv. Det handlar inte om att någon ska "få kopiera dina inlägg rakt av", nej, men att skriva källa betyder att de som vill ha samma information på sin fansida kan gå in på källan och själv skriva med egna ord. Det du gör är att du försvårar för dom. Så ja, skyll dig själv om du inte skriver källa.

2012-05-23 @ 06:29:08

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: